ACTA-avtal underskrivit i Sverige

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/acta-avtalet-maste-stoppas_6849455.svd

Helt sjukt att Sverige har skrivit under ACTA avtalet, liksom EU också har gjort. Och så skriver vissa att det inte kommer drabba oss vanliga Internetanvändare. Nej, men inte alls! Ska vi göra Internet till en diktatur där allt vi skriver och gör blir censurerat? Vi lever på tvåtusentalet och jag önskar jag kunde säga att det inte är sant, men tyvärr. Det värsta är ju att man har gjort det i tysthet och nästan inga medier har blivit meddelande om det. Jag visste inte om det förrän jag och min bror pratade om det nu i eftermiddags.
Vi lever i en demokrati, men det verkar visst inte vara omtyckt när det blir så brett som det blivit på Internet.

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

dåligt :/

Kommentera här: